صفحه1 از3
یَا أَیَّتُها النَّفسُ المُطمَئِنَّة إِرجعی إِلی ربِّک راضیةً مَرضیة فَادخلی فِی عِبادی وَادخلی جَنَّتی چهره درخشان محرومیت زدایی و نماد خدمت صادقانه، حاج سيد عباس پور هاشمی به ملکوت اعلی پیوست. این مجاهد نستوه چه در دوران مبارزات انقلابی علیه رژیم ستم شاهی و چه در دوران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و جنگ تحمیلی همواره منشا خیر و برکت و از استوانه های انقلاب اسلامی بود و عمر پر برکت خود را صرف اعتلای ایران اسلامی و تعظیم شعائر دینی  نمود. حاج سيد عباس پور هاشمی نامی آشنا در تاریخ محرومیت زدایی و همراهی با یار دیرین حضرت امام خمینی ، مرحوم حاج سید رضا نیری ، و از بنیانگذاران خدمات ماندگار کمیته امداد امام خمینی بود. ازمسوولیت های دیگر مرحوم پور هاشمی می توان به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اشاره نمود که موجب خدمات ارزنده‌ای در سطح روستاهای محروم کشور گرديد. وی همچنین بعنوان مشاور وزیر بهداشت و قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور گامهای مؤثرى در جهت ارتقاء ظرفیت امکانات بهداشت و درمان مناطق کم برخوردار کشور برداشت، عشق و علاقه او به اجداد مطهرش باعث شد با همکاری و همفکری مرحوم حاج سید رضا نیری ، مؤسسه خیریه عترت فاطمی را به منظور خدمت رسانى و حمايت از ايتام و نيازمندان سادات بنیانگذاری کرده و تا آخرین لحظات عمر با برکت خود به عنوان عضو هیات مدیره این موسسه ،تكيه گاه و پشتوانه ى محكم خدمات موسسه بودند. بی شک خاطره مجاهدت های آن فقید سعید در مسیر محرومیت زدایی و نیز کوشش ها و تدابیری که در مسئولیت های خطیر خود داشت، در اذهان و قلوب ملت بزرگوار ایران ماندگار خواهد بود. این واقعه جانکاه را به همه ايتام و دردمندان ،یاران و همکاران و نیز همسر فداکار ، پسر بزرگوار و سبیه های محترم آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن شخصیت اثر گذار و خستگی‌ناپذیر، علو درجات مسألت می‌نماید. هيأت مديره و همكاران موسسه خيريه عترت فاطمى.
استاندار محترم خراسان جنوبی جناب آقای محمد مهدی مروج الشریعه، از خدمات حمایتی گسترده انجام شده توسط موسسه عترت فاطمی تقدیر نمودند. 
خیلی وقتها، وقتی که دلم می گیرد، وقتی که کسی نیست که برایش کمی حرف بزنم، درد دل کنم، گریه کنم. انگار یکی می آید، دست روی شانه هایم می گذارد و حرفم را گوش می دهد.
الان که داستان این مادران را برای شما بازگو می کنم انگار می کنم که در سفری کوتاه اما عمیق با دخترانی مواجه شدم که حس عاشقانه مادری را زود تجربه کردند، حس خوب و دوست داشتنی همسفری با آن مادران کوچک و البته درس بزرگ که هرگز فراموش نمی کنم.
اکنون که این نامه را برایت می نویسم، مدتی است که از گرمسیر به سردسیر کوچ کردیم. مدتی پیش نامه ای که برایم فرستاده بودی به دستم رسید. در نامه نوشته بودید "من مهدی هستم و افتخار این را دارم که ظاهرا حامی شما باشم."
صفحه1 از3